Dziesięć lat. Tyle czasu fani serii czekać musieli na nową, stworzoną przez kultowe studio Maxis, odsłonę cyklu SimCity. Opinie światowych i rodzimych mediów nie pozostawiają wątpliwości, iż trafiająca dziś do sprzedaży gra jest nie tylko godnym kontynuatorem tradycji, zapoczątkowanej w latach 90-tych przez Willa Wrighta, legendarnego twórcę ze studia Maxis, ale też odpowiada oczekiwaniom nowoczesnych konsumentów.
SimCity, umożliwia stworzenie miasta i zarządzanie każdym aspektem jego funkcjonowania. W gestii graczy leży nie tylko zapewnienie wirtualnym mieszkańcom godnych warunków do życia i pracy, ale też dbanie o ich rozwój, bezpieczeństwo, dostęp do kultury, czy też bieżącej wody. Nie bez znaczenia pozostają umiejętności gospodarowania posiadanymi zasobami i środkami: mądre inwestowanie, zarządzanie podatkami oraz tworzenie warunków korzystnych dla potencjalnych inwestorów.
Miasta tętnią życiem a obserwowanie postępów w grze sprawia czystą przyjemność. Wszystko dzięki innowacyjnemu silnikowi GlassBox. Jest to rewolucyjna technologia, dzięki której symulacja życia w SimCity stoi na niespotykanym wcześniej poziomie. Miasta wyglądają i funkcjonują jak prawdziwe – każdy mieszkaniec ma własny dom, pracę, do której musi codziennie dotrzeć, aspiracje i cele do realizacji oraz problemy, z którymi gracz musi się uporać. Sukcesem dla każdego wirtualnego burmistrza będzie zachęcenie obywateli z sąsiednich miast do przeprowadzki na kontrolowany obszar – od teraz obywatele sami wybierają, które z dostępnych miast najlepiej spełnia ich potrzeby.
Funkcjonowanie silnika GlassBox zobaczyć można w poniższym filmie:
http://www.youtube.com/watch?v=tHmkNcJIRPY&list=PLJqQnnXcM8L9aV06JqoEmiGiBd43MBusp
Każdy budynek to autonomiczny element, na który składają się surowce, pracownicy, klienci oraz właściciele. Wybudowanie, np. elektrowni węglowej uruchamia procesy symulacji zużycia węgla: dzięki widocznym zasobom surowca rozpoczyna generowanie prądu i emisję zanieczyszczeń. Oprócz zasobów, do funkcjonowania potrzebni są również pracownicy. Możemy obserwować jak codziennie dojeżdżają do pracy i wracają do własnych domów. Efekty wizualne są zawsze wiernym przedstawieniem działania symulacji.
Zasoby naturalne, podłoże skalne, gleby, woda – wszystkie elementy są nakładanymi osobno warstwami mapy, tak samo jak zalesienie czy zanieczyszczenia. Wprowadzenie takiego rozwiązania pozwala jeszcze bardziej zbliżyć się do warunków panujących w prawdziwym świecie.
Komunikacja w mieście bazuje na koncepcji agentów – nośników informacji. Najczęściej występują w postaci pieszych i pojazdów, poruszających się po trasach stworzonych przez gracza. Oznacza to, że każda akcja wywołuje reakcję, „rozprzestrzeniając” się stopniowo po mieście. Pożar w strefie przemysłowej? Świadkowie wysyłają wiadomość do najbliższej remizy strażackiej, chwilę później z garażu wyjeżdża wóz strażacki na sygnale. Warto więc zadbać o dobry układ i przepustowość dróg. Agenci służą również do transportowania wody (wodociągi) oraz prądu z elektrowni (linie wysokiego napięcia), dostarczając energię do kolejnych budynków.
Gra SimCity dostępna jest w sprzedaży w wersji dedykowanej komputerom PC. Tytuł w postaci cyfrowej nabyć można także za pośrednictwem platformy Origin. Gra otrzymała klasyfikację wiekową PEGI 7, co oznacza, że zawiera ona treści odpowiednie dla konsumentów od 7 roku życia.
Więcej informacji na temat gry znaleźć można pod adresem www.simcity.com.
###
O Electronic Arts:
Szukasz dobrej zabawy? Interesują Cię najlepsze gry wideo? Witaj w świecie Electronic Arts!
Electronic Arts już od 1982 r. jest synonimem rozrywki na najwyższym poziomie. W naszej ofercie znajdują się jedne z najpopularniejszych marek na świecie, w tym FIFA, The Sims, Battlefield, Need for Speed, Medal of Honor, Dragon Age i Mass Effect, a po nasze gry każdego roku sięgają miliony graczy.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Koniecznie odwiedź nasz serwis internetowy www.ea.pl oraz nasze kanały na portalach społecznościowych: http://www.ea.com/pl/1/o-nas. Sprawdź też naszą ofertę na www.origin.com!
###
Kontakt dla mediów:
Electronic Arts Polska
Tomasz Tinc
Public Relations Manager
tel.: (22) 57 57 196, +48 784 007 425
e-mail: ttinc@ea.com
Biuro Prasowe – Edelman Polska Sp. z o.o.
Grzegorz Kuźnik,
Account Manager
tel.: (22) 576 35 42, +48 783 311 811
e-mail: grzegorz.kuznik@edelman.com
Link do strony artykułu: https://wm2.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/dzis-polska-premiera-simcity-niespotykanej-dotad-symulacji-zarzadzania-miastem